1 Aralık 2015 Salı

GEREMEZ


GEREMEZ 
Sabah kahvaltıları için yaptığımız bir alternatif. Bir çok değişik versiyonları var bu tarifin.
Annem bu tarifi süt ile yapar rahmetli babaannemden öyle öğrenmiş. Ben ise evlendiğimde kayınvalidemde bu şekli ile yedim. İlk yediğimde hiç hoşlanmadım ve eşim nasıl beğenir annemin yaptığı daha güzel demiştim:) Ancak zamanla bende bu tada alıştım ve çok seviyorum, ama annemin yaptığı sütlü halini de beğeniyorum. Fakat evimizde bu şekliyle yapıyorum, eşim öyle istiyor:) Benim baba tarafım Yugoslav eşimin de rahmetli babası Arnavut muş.
Bizlerde sıkça yapılan bir tariftir.

Hhatice'den kahvaltılık sayfasından alıntıdır:

bir kilo yeşil biber 1 kilo lor 1çay bardağı zeytinyağ 
biberlerin çekirdeklerini çıkarın yıkayın ve orta incelikte doğrayın halka halka 
bir kavonoza 1 sıra biber 1sıra lor üstüne 1 çorba kaşığı zeytinyağ olarak kavonozu doldurun kapağını sıkıca kapayın en üstüne biraz fazla zeytin yağ kalsın içindeki biberler sararana kadar15 gün tezgah üzerinde kalsın açmayın kapağını biberlerin sarardığı belli oluyor o zaman olmuş demektir hem çok lezzetli hemde çocuklarınız için besleyici bir kahvaltılığınız olacak afiyet olsun 
Hhaticesede

GEREMEZ yemek ve biz

Malzemeler1 kg. süzme yoğurt
1 kg. taze çökelek
1,5 kg. kadar yeşil biber

Yapılışı

Biberler birer lokmalık şeklinde kesilir
Yoğurt ve çökelek karıştırılır.1 çay kasığı tuz ilave edilir
Çökelek karışımı ile biberler karıştırılır
Bir kavanoza bastırılır.
Üzerini örtecek şekilde zeytinyağı gezdirilir. Bu şekilde üstünün küflenmesi önlenir ve lezzet verir zeytinyağı.

Yaklaşık 7-10 gün içinde hazır kıvama geliyor.
Bu süre içinde bir iki kez karıştırabilirsiniz daha homojen olmasını sağlıyor.
Bu ölçüler için 3 kg. lık kavanoz, kap tam geliyor.



Ben artık yarım kg. çökelek ve yarım kg. da kırık tulum peyniri ile yapıyorum. Bu şekli çok daha güzel. Yani bulursanız kırık fire verilen tulumlardan alın yarı yarıya katın harcınıza çok daha lezzetli oluyor. Bunu da sevgili kayınvalidem söylemişti sağolsun.

Ve burada kullanılan biberde çok önemli onu anladım zira geçen sene son yapışımda biberleri pazardan alamamıştım ve karışıktı bir kısmı çok koyu yeşil idi ve o yeşil olanlar çok tatsız kalmıştı, katı bir tadı vardı .Yani alınacak yeşil biberin tazecik ve lezzetli olması harcınızın da lezzetli olmasını sağlıyor...


SÜTLÜ BİBER TURŞUSU TARİFİ

 4 litre koyun sütü 
 75 gram tuz 
 dolmalık biber 
 Yapılışı   Süt ve tuzu birlikte kaynattıktan sonra bir süre soğumaya bırakın. Biberlerin kapaklarını kesip çıkarın. Çekirdek yataklarını çıkarın. Yıkayın. Kapaklı derin bir kaba biberleri ağızları yukarı gelecek şekilde sıralayın. 

Hazırladığınız sütü biberlerin içine dökün. Kapağını kapatın. 20 gün oda sıcaklığında bekletin. Bu süre içinde biberlerin içindeki tuzlu süt, lor peyniri haline dönüşecektir. Biberleri çıkarın. Yarıdan keserek soğuk servis yapın. Hazırladığınız turşuyu daha sonra bozdolabında bekletin. Servis yapın.


arnavut biberi turşusu
Hazırlanışı:
Tencereye bir şişe sirke konur, içine biberler ilave ederek 2-3 dakika kay­natılır (acısını almak için), süzülür, soğutulur. Ayrı tencerede domatesler rendelenerek 10 dakika pişirilir. Domatesler ılık hale gelince, robottan geçi­rilmiş sarmısaklar, maydanoz ve dereotu ilave edilir. Soğutulur. Tuzu konur, karıştırılır. Kavanoza, bir kat haşlanmış biber üzerine örtecek kadar domates sos, kavanoz dolana kadar kat kat aynı şekilde yapılır. En üste bir su bardağı sirke konur. Ağzı sıkıca kapatılır. Soğuk yerde saklanır.
Malzemeler:
2 kg Arnavut biberi
1 kg olgun domates
2 baş sarmısak
1 demet maydanoz
1 demet dereotu
1 şişe sirke
tuz

LORLU BİBER TURŞUSU


Bu tarifi uzun zamandır denemek istiyordum. Manavda o güzel köy biberlerini görünce de, kolları sıvadım. Yapımı basit, çok uzun süre bekleme gerektirmeyen ve çok değişik bir turşu tarifi.


MALZEMELER:

15 çarliston biber
½ kg kor peyniri
Kekik (varsa taze)
Kırmızı pul biber
3 diş sarımsak
Zeytinyağı, tuz

Biberleri yıkayıp saplarını, sonra üstüne kapamak için kenara ayırıyoruz. Biberleri kaynar suda beş dakika haşlıyoruz. Bir tabakta lor peyniri, kekik, kırmızı biberi karıştırıyoruz. Haşlanan biberleri soğuk suya koyup süzdükten sonra içlerini lorla dolduruyoruz. Hava almayacak bir kaba koyup üstünü geçecek kadar zeytinyağı koyup içine sarımsakları, tuzu ve varsa taze kekik dallarını koyuyoruz. Hava almayacak şekilde kapayıp en az 3 gün bekletiyoruz. Ama ben bir hafta sonra yediğimde daha güzel olduğunu düşündüm :)
ugce slm ben bunu birkac yil once yapmistim ayy ye ye tadina doyamadim okadar lezzetli birseydi ki ama ben icine birde beyaz peynir koymustum ve sute kremaya yatirmistim birkac gun sonra cikart ye muhtesem olmustu benim gocmen arkadasim vardi ondan ogrendim

LORLU BİBER 

Malzeme: 
2 kg lor 
1 çorba kaşığı tuz 
1 kilo sivri biber 
1 su bardağı zeytinyağı 

Yapılışı: 
Biberler ince ince doğranır. Bir kaba lor konur. Tuz, zeytinyağı ile ovulur. Kıyılmış biberilave ederek kavanozlara doldurulur. 

Not: Kışlık saklamak istenirse kavanozun üzerine tereyağı eritilir.


beyler bu bahsedeceğim aperatif rahmetli babaannem den damağımda hala tadı kalan bir lezzet, sevgili annemde çok leziz yapar. onlardan geçen bir maharet mi dir nedir bende çok güzel yaparım çocuklarım sabah kahvaltısında afiyetle yemekteler.... neyse kısa keselim.

malzemeler:
yeşil biber, lor peyniri, (yağlı veya yağsız sizin tercihiniz), yarım çorba kaşığı salça, yarım çay bardağı süt, zeytin yağ ve bir de pişirmek için tava

hazırlanışı: biberleri ister bütün ister doğrayarak zeytin yağında hafifçe kızartarak öldürüyorsunuz, çok az renk vermek için salça ilave ederek çeviriyorsunuz daha sonra lor perynirini biberlerin üzerine katıp onuda hafifçe biberle bütünleşecek şekilde karıştırıp içine yarım çaybardağı kadar süt katıp sulandırırak bir kaç pişirim karıştırıyorsunuz.
sabah kahvaltılarında mükemmel bir tat ve çeşni oluyor.Üstelik lor peyniri peynir altı suyundan mütevellit olduğu için içindeki protein miktarı oldukça fazladır. çocukların beslenmelerinde önemli bir unsurdur protein..
afiyet olsun...

Bu işlemi biber yerine yumurta kullanarak ta yapabilirsiniz, kolesterol ve yağlanma problemi olanlar sadece yumurtanın beyazını kullanabilirler.(Yumurtanın tüm protein değeri akında gizli olup hiç yağ içermez)

bizde yapoyuruz.a
öma daha değişini lor ve biberleri kızrtıyoruz birazda tuz bitti

boşnak soka turşusu
Arkadaşlar şenol yazınca ben de bunu nette aradım buldum. Önce şenola bir sitem. Biz patiryotlar lor değil "NOR" diye biliriz. Bu düzeltmeyi yaptıktan sonra aşağıda tarifini verdiğim ve benim de babaanemin yaptığı adını şuan kahırlamadığım fakat gçen bir boşnak lokantasında yeyince o zevki keyfi yeniden aldığım "SOKA" isimli nefis şeyden bahsetmek istedim.
Bizim nora benziyor içinde biber var.Tabi yapılışı farklı.Bir hafızanızı zorlayın bakalım bu tadı hatırlayanlar olacak mı.Bu arada kervan et ahmetin sevgili eşi meryem de boşnak olduğundan bunu iyi bilir(e paralelinde ahmet' te)bana da sözü var ..bekliyorüzzz ahmetttt
Tarif:
"4 litre koyun sütü 75 gr. tuz 4 adet dolmalık biber(
Süt ve tuz birlikte kaynatılır, soğumaya bırakılır. Biberlerin ağzı açılır, çekirdekleri temizlenir, yıkanır. Kapaklı derince bir kaba biberlerin ağzı yukarı gelecek şekilde dizilir. Hazırlanan kaynamış süt, biberlerin içine dökülür. Sok 20 gün oda sıcaklığında bekletilir. Bu süre içinde süt biberlerin içinde lor peynirine dönüşür. (İstenirse biberler taze kaymak ve peynir karışımıyla da doldurulabilir.) Biberler çıkarıldıktan sonra kesilerek soğuk olarak servis yapılır. Hazırlanan Sok turşusu daha sonra buzdolabında saklanmalı ve azar azar tuzlu süt eklenmelidir."

BIRDE LUC VARDI AMA YINE BIBERLI, SADECE YEDIGIM ICIN TARIF YOK.


Lorlu Ezme tarifi / Salata/Soslar
Lorlu Ezme tarifi / Salata/Soslar
Lorlu Ezme
 
Malzemeleri
1 Su Bardağı Lor Peynir 
2 Adet Rendelenmiş Salatalık 
1 Demet Dereotu 
Yarım Limonun Suyu 
Tuz 
Süslemek İçin: Kırmızı Biber
 
Hazırlanışı
1 su bardağı lor peynirini,2 adet rendelenmiş salatalık,1 demet ince kıyılmış dereotu,yarım limonun suyunu ve yeterince tuzu karıştırın.
Çukur bir kaseye sıkıştırarak,doldurun.Kaseyi servis tabağına ters çevirerek,lor peynirli kaışımı çıkarın.Üzerini kırmızıbiberle süsleyip,servis yapın.

Hiç yorum yok: